Memory Jar – een jaar vol herinneringen

memory-jar-2

bron

Ik ben eigenlijk totaal geen DIY type, maar ik kwam laatst wel iets heel cools tegen op Pinterest. Wel eens van een memory jar gehoord?

Een memory jar is een (glazen) pot die je in de loop van het jaar vult met briefjes. Op deze briefjes schrijf je in het kort  mooie herinneringen op die je niet wil vergeten. Dit kan gaan over grote dingen zoals een verloving of de geboorte van je kind, maar ook over kleinere dingen zoals een leuk etentje met vriendinnen. Dit kunnen ook kleine voorwerpen zijn zoals foto’s of concertkaartjes. Kortom, alles wat een glimlach op je gezicht tovert, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Het is de bedoeling dat je tot oudejaarsdag wacht met het lezen van je briefjes, maar het mag ook tussendoor wanneer je even een ‘pick me up’ nodig hebt. Als het je lukt om regelmatig wat op te schrijven heb je aan het einde van het jaar een kleine pot vol met geluk en mooie herinneringen! leuk toch?

memoryjar2

bron

Het nieuwe jaar is al een paar weken begonnen, dus ik begin gewoon lekker vanaf vandaag. Ik ga met  terugwerkende kracht mijn pot alvast vullen met de geboorte van mijn nichtje. Ze is op 18 december geboren dus eigenlijk hoort deze gebeurtenis  niet bij dit jaar, maar ik heb het hele proces van de bevalling mogen meemaken, dus dat vind ik eigenlijk wel heel bijzonder.  Ook de geboorte van mijn blog zal in mijn memory jar belanden, het was namelijk best een grote stap voor mij. Je wil niet weten hoelang ik rond heb gelopen met het idee om een eigen blog te beginnen, Maar dat is een verhaal voor een andere keer;)

Ik hoop in ieder geval dat ik op 31 december 2014 mag terugblikken op een jaar vol met mooie herinneringen!

XOXO, Graciëlla

Geef een reactie

