Mac Face and Body Foundation

f&b1

Mijn allereerste foundation was een Mac foundation. Ik geloof dat ik een jaar of 16 was, en hoewel ik toen absoluut geen slechte huid had (die kwam later pas) was ik nog volop in de overtuiging dat  foundation er was om de huid volledig te bedekken. Ik ben die middag dan ook uit de Mac store vertrokken met de Studio Sculpt Foundation, een medium tot hoog dekkende creamy foundation. Mooi om te zien, maar voor mij eigenlijk niet nodig. 

Ik ben in de loop van de jaren steeds minder dekkende foundation gaan dragen  en had de Face & Body  al een tijdje op het oog. Deze foundation was in de eerste instantie bedoeld voor make-up artiesten en was ook alleen maar te verkrijgen in de Pro winkels. Later is de foundation in een kleinere versie beschikbaar gemaakt voor ons, de gewone consument. (De grotere fles in nog beschikbaar in de Pro winkels.)

Verpakking – De foundation zit verpakt in een knijpfles met een draaidop. Niet de meest chique foundationfles ooit he? Mij maakt het persoonlijk niet zo heel veel uit. De fles is eigenlijk ontworpen zodat het makkelijk in gebruik is voor MUA’s. En makkelijk in gebruik is ‘ie ook. Je kan met gemak de foundation uit de fles te knijpen zonder dat het overal eindigt. En je hoeft geen aparte pomp van 5 euro  te kopen.

Dekking en finish – de foundation is gemaakt op waterbasis en geeft een transparante tot lichte dekking. Deze kan je opbouwen tot medium door het in laagjes aan te brengen. Ik vind dat deze foundation een soort van ‘your skin but better’ resultaat geeft.  Mijn huid is de laatste tijd mooi in balans en gedraagt zich als een normale huid. De finish geeft je huid een natuurlijke gezonde glans, dus als je een vette huid hebt ben ik bang dat deze foundation niet helemaal geschikt is voor je. Tenzij je het niet erg vind om om de haverklap te moeten poederen.

f&bblend1swatch

f&bblend2

Half geblend

f&bblend3

En foetsie!

Inhoud – voor de kleine versie van 50 ml ben je €28 euro kwijt, en voor de grote van 120! ml €33.  Je hoeft dus geen rekenwonder  te zijn om te zien dat je stukken goedkoper uit komt wanneer je de grote fles aanschaft. De grote fles is  beschikbaar in de Pro winkel of op de Mac site, maar omdat ik nog niet zeker wist welke kleur ik nodig had ben ik in de gewone Mac store geweest in Rotterdam.

Aanbrengen – doordat de foundation op waterbasis is gemaakt heeft het eigenlijk veel weg van vloeibaar water, maar dan iets dikker. Ik breng de foundation het liefst aan met mijn vingers of een foundationkwast. Ik heb in andere reviews gelezen dat dit strepen kan achterlaten maar ik heb daar zelf geen last van gehad.

Kleur –  de normale NW en NC kleuren  worden voor deze foundation niet door Mac gebruikt. Deze foundations hebben een N of een C kleur, N voor rozige ondertonen en C voor de gele. De reeks bestaat uit 13 kleuren en doordat de foundation zo transparant is zullen de meeste mensen moeiteloos een match vinden.

f&b

Conclusie – ik vind de Face & Body een hele fijne foundation om mee te werken, en zal denk ik ook wel een nieuwe fles kopen wanneer deze op is. Als je een droge of normale huid heb raad ik je zeker aan om je een keer te laten matchen.  Deze foundation laat een glowy finish achter, dus als je een wat vettere huid hebt denk ik eerlijk gezegd dat er andere en betere opties voor je zijn.

Voordelen :

  • door de lichte dekking zal bijna iedereen een match vinden
  • geen spf, ideaal voor als je op de foto moet
  • je hoeft geen pomp aan te schaffen voor deze foundation
  • de naam verklapt het eigenlijk al, maar je kan de foundation ook voor het lichaam gebruiken

Nadelen:

  • kan strepen achterlaten 
  • geen spf, dus die moet je apart aanbrengen. 
  • door de  ‘dewy finish’ niet heel geschikt voor de vette huid

Heb jij de Face & Body al eens geprobeerd?

XOXO, Graciëlla

Geef een reactie

