Budget buy: Kruidvat Professional Make-up kwasten reiniger

kwastreiniger1

Zoals ik al schreef, is het schoonmaken van mijn kwasten nou niet bepaald mijn favoriete bezigheid. Het neemt tijd in beslag die ik liever besteed aan andere dingen. Je moet het goed timen want je kwasten moeten goed kunnen drogen, make-up aanbrengen is dus de rest van de dag dus niet meer mogelijk. Je kan dus begrijpen dat dit klusje vaak nogal laag op mijn to-do lijstje staat…

Om de ‘grote klus’ wat langer uit te stellen gebruik ik al jaren de brush cleanser van Mac om te spotcleanen. Maar een poosje geleden heb ik in de Kruidvat een goedkoper alternatief gevonden. Ik vind de kwastenreiniger van Kruidvat even fijn om mee te werken als de variant van mac, hij is vriendelijker voor je portemonnee en zuiniger in gebruik.

Kruidvat Professional Make-up kwastenreiniger € 2,99

Ik vind de opening van deze brush cleanser vooral handig, als je bekend bent met de brush cleanser van Mac dan weet je dat het eigenlijk een groot gat is. Je gebruikt bijna altijd te veel van het product. Bij dit flesje heb je door de smalle opening meer controle over de hoeveelheid die je gebruikt.

kwastreiniger2

Hoe gebruik je de Kwastenreiniger?

Dit is wat kruidvat erover zegt:

Kruidvat Professional Make-up Kwastenreiniger reinigt, verfrist en houdt de vezels zacht. De reiniger is geschikt voor kwasten met synthetische en natuurlijke haren. Ideaal om dagelijks te gebruiken, want de kwast is snel weer droog en klaar om te gebruiken. Regelmatig reinigen met de Kruidvat Professional Make-up Kwastenreinigerverlengt de levensduur van de kwasten.

Tip: Reinig make-up kwasten vanaf het begin minimaal één keer per week. Vanwege de hygiëne, maar ook omdat ze dan prettig blijven aanvoelen.

Gebruiksaanwijzing: Breng Kruidvat Professional Make-up Kwastenreiniger aan op een droge tissue. Wrijf de kwast hierin voorzichtig schoon tot hij niet meer afgeeft. Laat de kwast vervolgens aan de lucht drogen. Niet uitspoelen.

kwastreiniger3

Ik reinig mijn kwasten precies volgens de instructies, ik  gebruik alleen gezichtsdoekjes die ik heb gekocht bij de Hema in plaats van tissues. Wanneer de doekjes vies zijn gooi ik ze in de was, daarna zijn ze weer zo goed als nieuw. Ik vind ook niet dat de kwastenreiniger een alternatief is voor mijn kwasten reinigen met water en zeep. Doordat de kwastenreiniger voornamelijk uit alcohol bestaat is het heel geschikt om je kwasten tussendoor te ontsmetten,wat is  Maar vuil blijft natuurlijk nog gewoon zitten. Dus een goede wasbeurt op zijn tijd blijft belangrijk.

Ben jij al aan de brush cleanser? Do Share!

XOXO, Graciëlla

Geef een reactie

