Sleek Makeup Blush – Flushed

sleek-makeup-flushed-2

Brown skin beauties opgelet! Ken je het merk  Sleek Makeup al? Sleek is al een paar jaar 1 van mijn favoriete budget merken, en gelukkig wordt het steeds makkelijker verkrijgbaar in Nederland. Ik denk dat ik nu ongeveer 6 blushes van dit merk in mijn bezit heb. De blushes zijn belachelijk goed gepigmenteerd en van schuldgevoel zal je achteraf niet veel last hebben, ze kosten namelijk maar €5,50 per stuk! Kijk je even mee?

sleek-makeup-flushed-1

Verpakking – Alle Sleek blushes zijn verpakt in deze matte zwarte verpakking, met een redelijk grote spiegel in de binnenkant.De verpakking voelt stevig aan en zal denk ik niet snel breken, en ik ben zo onhandig, ik breek alles. Ik vind alleen wel dat de verpakking makkelijk vies wordt, zoals je kan zien op de foto hierboven.

Kleur – Flushed wordt omschreven als een diepe bordeaux kleur met rode ondertonen, door deze ondertoon zal deze kleur vooral geschikt zijn voor de medium tot diep donkere wangetjes. Als je een lichtere huidskleur hebt zal je wat voorzichtiger te werk moeten gaan.

Textuur – Ik had eigenlijk verwacht dat een blush met dit prijskaartje wel ontzettend  slecht gepigmenteerd en poederig zou zijn. Mais au contraire mes amis! De blush is mat maar niet poederig nog flets, als je heel goed kijkt zie wat glittertjes maar daar zie je helemaal niks van terug op je gezicht.

sleek-makeup-flushed-3

links: swatch, rechts:geblend

Houdbaarheid – Ik heb nooit echt bijgehouden hoelang deze blush precies blijft zitten. Ik sta ’s ochtends om 5 uur op en ben om 5 uur weer thuis, als ik dan in de spiegel kijk zie ik wel dat de blush wat vlekkerig is geworden. Maar ik  maak dan ook best lange dagen, en daarbovenop gebruik ik op het moment ook nog is geen primer en poeder ik mijn gezicht niet af.

Zo ziet Flushed er op mijn gezicht uit

sleek-makeup-flushed-4

Conclusie – Ik vind Flushed een hele fijne blush om mee te werken en ben ook blij dat ik hem in mijn stash heb opgenomen. Het valt namelijk niet mee om betaalbare blushes te vinden die mooi uitkomen op de donkere huid. Ik heb inmiddels nog een paar kleuren aangeschaft en kan niet wachten om die ook te laten zien.

De Sleek blushes zijn online verkrijgbaar in de webshop van Alicejo en Enchantra, maar  je vind Sleek ook in de toko Me Gorgeous  op de Kruiskade en sinds kort ook bij Shopinbox op de Karel Doormanstraat ( allebei in Rotterdam). Ik raad je zeker aan om eens een van de kleuren te proberen!

<3, Graciëlla

 

Geef een reactie

