Ren Clarifying Toning Lotion

ren-clarifying-toner1

Vandaag wil ik het hebben over een product dat mijn leven heeft veranderd – ok, misschien niet mijn leven maar zeker wel de huid op mijn gezicht.  Tot voor kort dacht ik  dat toners er waren om  er zeker van te zijn dat al je make-up is verwijderd en om je poriën weer te sluiten. Dat was voor dat ik de blog – zeg maar rustig skincare bijbel – van Caroline Hirons tegenkwam.  Dus toen zij aangaf dat chemisch exfoliëren beter is voor de huid dan handmatige exfoliëren luisterde ik natuurlijk braaf 😉

Chemisch exfoliëren klinkt veel enger dan het is. Chemische toners maken gebruik van natuurlijke en chemische zuren zoals glycolisch zuur, salicylzuur en lactisch zuur. Volgens Caroline is chemisch exfolieren dus beter voor de huid, in gewone scrubs zitten plastic balletjes en soms stukjes pit die kunnen zorgen voor micro krassen op de huid, no bueno.  Ik wil er geen scheikunde les van maken, maar deze zuren zorgen er o.a. voor dat  dode huidcellen sneller loslaten zodat de nieuwe verse huid eronder alle kans heeft om zich te laten zien. Ook verlagen chemische toners de ph waarde van je huid, de lage ph waarde helpt tegen het vormen van acne. Nogmaals, het klinkt allemaal enger dan het is, je kan hooguit  een tintelend (wat maar even duurt) gezicht verwachten.

ren-clarifying-lotion3

Voordat ik de toner van REN tegenkwam gebruikte ik de Doux Exfoliant van Clarins (ook aangeraden door mevrouw Hirons). Deze twee toners hebben naar mijn mening dezelfde werking, ik vind alleen dat de toner van REN wat meer visceus is. Hierdoor heb ik wel de neiging om meer van de Ren toner te gebruiken, wat mij op zich weinig uitmaakt want de REN toner is 2x zo goedkoop dan de  Clarins versie. De keuze  was voor mij dus snel gemaakt.

REN skincare staat erom bekend dat ze geen schadelijke ingrediënten in hun  cosmeticaproducten gebruiken. (REN betekend schoon in het Zweeds). De producten van REN staan erom bekend dat ze gemaakt worden zonder parabenen, sulfaten en minerale olie. Voor de volledige lijst klik hier.  Ik maak me met dit merk hier dus nooit druk over.

ren-clarifying-lotion1

ren-clarifying-lotion2

De clarifying Toning Lotion is deel van de de ‘combination skin’ lijn maar ik denk dat alle huidtypes baat hebben bij deze toner, zelfs de droge huidjes, ik gebruik zelf ook een facewash uit een andere lijn.  Ik gebruik de toner ’s ochtends en ’s avonds, maar ik heb dan ook geen gevoelige huid. Ik denk dat iedereen zelf moet aanvoelen hoe vaak je de toner kan gebruiken, je huid laat je vanzelf zien als 2 keer per dag te veel van het goede is.

Als je nog nooit en exfoliërende toner hebt gebruikt denk ik dat de REN versie een goede is om mee te beginnen.  Je vind de toner in winkels van De Bijenkorf en Skins cosmetics, en is ook verkrijgbaar in de webshop van Skins cosmetics.

Gebruik jij een toner? Kende je exfoliërende toners al?

<3, Graciëlla

Een gedachte over “Ren Clarifying Toning Lotion

  1. Pingback: Opgemaakt februari 2014 | Zwarte Parels

Geef een reactie

