L’oreal Oog- en Lipreinigingslotion

loreal-oog-en-lip-reinigingslotion1.jpg

Ik heb de L’oreal oog- en lipreinigingslotion ( wat een mondvol) een paar weken geleden opgepikt terwijl ik in de kruidvat, mijn drugstore of choice, aan het rondstruinen was. Ik had al eens de Sublime Soft micellair water geprobeerd en het viel me op dat de oog- en lipreiniger in een nieuwe jasje was gestoken.  Ik geloof dat de vorige verpakking in een ronder flesje zat, het trok mij in ieder geval nooit.  De nieuwe verpakking daarentegen vond ik er wel fris uitzien en aangezien ik  nog nooit een aparte reiniger special voor de ogen en lippen had geprobeerd, besloot ik een poging te wagen.

De lotion is een 2 fasen reiniger, de bovenste helft bestaat uit olie en de onderste helft is de reiniger. Olie en water mengen niet dus je moet voor gebruik altijd even schudden zodat de 2 lagen kunnen mensen tot 1 geheel. Bij eerste gebruik liep ik eigenlijk al meteen tegen het zelfde probleempje aan als bij de micellaire reiniger. Ik weet niet hoe het komt, maar je hebt maar weinig  controle over de hoeveelheid reiniger die je gebruikt. Zodra je het flesje voorover houdt om de lotion op een wattenschijfje te gieten loopt het er eigenlijk meteen uit, de opening had naar mijn mening wat dichter bij de rand mogen zitten want zo verspil ik best veel van de lotion. En dat is natuurlijk zonde.

loreal-oog-en-lip-reiniger4.jpg

De lotion zelf vind ik hartstikke goed werken. Ik druk , ongeveer een halve minuut, een wattenschijfje zachtjes tegen mijn oog aan en weg is mijn oogmakeup! Binnen no time worden er korte metten gemaakt met mijn mascara en waterproof eyeliner. Ik lees in andere reviews dat deze reiniger een vettig laagje achterlaat maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat reuze mee vind vallen.  Maar ik verwijder mijn makeup dan ook met een cleansing oil dus ik ben wel wat gewend 😉

loreal-oog-en-lip-reiniger2.jpg

Wanneer ik mijn oogmakeup heb verwijderd ga ik verder met het verwijderen van de makeup op de rest van mijn gezicht. Hierboven had ik al geschreven dat ik daar een cleansing oil voor gebruik, voordat ik de oog- en lipreiniger gebruikte verwijderde ik hier ook mijn oogmakeup mee. En dat deed/doet deze oil cleanser eigenlijk prima, ik merk dat ik mezelf er echt aan moet herinneren om de lotion van L’oreal te gebruiken.

Al met al vind ik de oog- en lipreiniger een heel fijn product wanneer ik hem niet vergeet te gebruiken. Ik merk dat mijn voorkeur uitgaat naar  mijn cleansing oil, dus ik denk dat ik geen nieuwe zal aanschaffen zodra deze op is.

Gebruik jij een aparte reiniger voor je ogen en lippen? Of  doe je tijdens het reinigen liever zo min mogelijk net als ik? Do share!

<3, Graciëlla

Geef een reactie

