Tip: Findation.com

findation4

Ik koop tegenwoordig bijna alles online, kleding, schoenen, sieraden, noem het op en ik weet waar je het online kan vinden. Het is een wonder dat ik het huis nog uitkom. Make-up, en voornamelijk foundation, is eigenlijk het enige dat ik echt wil zien voor dat ik iets aanschaf. De swatches die online  te vinden zijn, zijn meestal niet zo accuraat, *I’m looking at you MAC*  en ik moet ik soms urenlang zoeken naar iemand met een vergelijkbare huidskleur, die ook nog eens een blog of youtube kanaal heeft. Ik kwam laats een site tegen die dit in de toekomst een stuk makkelijker voor mij gaat maken, namelijk findation.com

Het werkt echt ontzettend makkelijk, je vult de namen en de kleuren van ongeveer 3 goed matchende foundations die je al hebt in, en Findation verteld jou dan welke foundations van alle  andere merken het best met jouw huid matchen. Findation maakt gebruik van honderden merken dus de kans is groot dat de foundations die je al hebt er tussen zitten.

findation1

Voor de beste resultaten raadt Findation je aan om zo veel mogelijk verschillende foundations in te voeren, zolang ze maar een goede match zijn. Ook is het handiger als je foundations met verschillende dekkingen invoert, als je alleen maar getinte moisturizers invoert wordt het lastig om je te matchen met een foundation met volle dekking.

findation2Ik heb bijvoorbeeld een foundation met een lage dekking (MAC Face & Body), een met een hoge dekking (MAC Studio Fix Fluid) en een getinte moisturizer (Bobbi Brown Tinted Moisturiser) ingevoerd. Dit zijn de 3 foundations in mijn collectie die gedurende het hele jaar het best matchen.

findation3

 Ik denk dat de meeste van de resultaten wel goed bij mij zouden passen. Ik heb heel toevallig de Face & Body foundation van Makeup Forever al in huis, maar die is wat te rood voor mij om in de winter te gebruiken. Ook heb ik wel eens de Luminous Silk van Giorgio Armani geprobeerd.

Of dat ik blindelings een foundation online zou bestellen gebaseerd op de resultaten van Findation weet ik zo net nog niet. Ik vind foundations nou net iets te duur om er zomaar even 1 aan te schaffen zonder hem op z’n minst even in het echt te zien. Maar ik vind Findation zeker wel een goed referentiepunt. Ik heb mijn resultaten opgeslagen en naar mijzelf gemaild.

Je kan je laten matchen op Findation.com

Ben jij door Findation niet meer te vinden aan de counters? Of ben je nog wat voorzichtig en wil je alles nog even in het echt zien? Do Share!

<3, Graciëlla

Geef een reactie

